dimecres, 13 de juny del 2012

Visc quasi com algun bisbe

Un bon amic m'ha fet veure el valor real del sou dels bisbes. Alguns eclesiàstics han explicat, per activa i per passiva, o de forma urbi et orbe, que s'han retallat el seu per ser solidaris amb els afectats per la crisis. Altres pot ser ho han fet i no han dit res; altres han aprofitat l’ocasió per dir que són mil•leuristes lamentat que la paga episcopal és justeta per viure; i altres, els que més, callen i fan des del silenci la caritat que creuen que han de fer.

Davant de tant allau d'economia analítica episcopal he fet la següent reflexió a partir de la meva economia doméstica. Reconec que tinc una economia sòlida i privilegiada. A partir de la realitat de la meva nòmina mensual he anat traient el que he de pagar d'hipoteca, de menjar, de despeses corrents derivades de la llar, de la comunitat de propietaris, del cotxe, de la neteja de la vivenda, de les meves aportacions solidàries i de les quotes d'entitats, del que estalvio per tenir un petit pla de pensions i algunes coses mes associades al fet de viure, arribo a la conclusió del que hem queda es menor del que cobren els bisbes d’acord el que diuen.

Un cop fets els meus números miro el que cobren moltes, però que moltes persones, i arribo a una altra conclusió: hi ha una quantitat important de persones no poden arribar a final de mes. Així de curt i ras. Davant d'aquesta situació, que nomes pot qualificar-se de dramàtica, només se m'acut dir a alguns eclesiàstics episcopals que no mostrin la seva nòmina com a carta de presentació. Val mes que mirin al seu voltant per veure les angoixes mensuals de moltes persones entre les quals es troben també capellans de les seves diòcesis, religiosos i religioses, i fidels de les seves parròquies. Aquesta és la realitat, per la qual cosa penso que la nòmina d'alguns bisbes no estan malament per arribar al final de mes sense masses angoixes. Tot el que he dit fins aquí és qüestionable, evidentment, si les dades de l’economia analítica episcopal no és la que he tingut present en l’article. Llavors, hauré de rectificar i ho faré de bon grat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada