divendres, 16 d’octubre del 2020

Glosses per la vida quotidiana

La festivitat mariana de la Mare de Déu del Pilar evoca la fermesa de les nostres creences. Hem de creure convençuts de la solidesa de la nostra fe. Aquest convenciment ens dóna confiança i seguretat per afrontar els diversos reptes que la vida ens planteja.

El Senyor m'il·lumina i em salva:
qui em pot fer por?
El Senyor és el mur que protegeix la meva vida:
qui em pot esfereir?
Quan m'envesteix la gent malvada
per devorar-me sencer,
són ells, els enemics, els meus rivals,
els qui ensopeguen i cauen.
Salm 27 (26),1-2

Si volem ser bones persones hem d’estimar sense límits. La pau interior l’obtenim compartint el que tenim: riqueses i temps; sent amables amb els altres i servint-los generosament. Hem de purificar-nos internament a fi de poder estimar plenament.

 Vosaltres, els fariseus, purifiqueu per fora copes i plats, però per dins sou plens de rapacitat i dolenteria. Insensats! El qui ha fet el defora, ¿no ha fet també el dedins? Doneu a la gent necessitada el que hi ha a les copes i als plats, i llavors sí que tot us quedarà purificat” (Lc 11,39-41)

 Més d’un cop poden entretenir-nos en l’estricte observança de les normes, dels preceptes més fútils i oblidar-nos d’allò que és important: estimar a les persones, lluitar per la seva dignitat, combatre tota injustícia i contribuir a l’alliberament de tota opressió. L’amor ha de ser la gran guia pels nostres comportaments.

Però ai de vosaltres, fariseus, que pagueu el delme de la menta, de la ruda i de qualsevol llegum, però deixeu de banda la justícia i l'amor de Déu!” (Lc 11,42)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada