dissabte, 9 de setembre del 2017

Glosses per la vida quotidiana

Recordo gratament la lectura del llibre d’Eric Fromm titulat La por a la llibertat.  La llibertat és un gran bé a protegir que cal viure amb responsabilitat. Tenim por a perdre la llibertat i motius no ens en falten. Sovint som més presoners de petites situacions que ens retallen la nostra llibertat i esclavitzen el nostre esperit. Són els petits lladres quotidians de la llibertat. “El Senyor m’ha enviat a portar la Bona Nova als desvalguts, a proclamar als captius la llibertat” (Lc 4,18)

¿On està al felicitat?, ¿quins són els seus camins?. No trobo satisfactòria les propostes mundanes de felicitat. Són camins estèrils, inassolibles, buits, superficials i totalment insensibles a la situació de les altres persones. El seu ordre de prioritats és insolidari i egoista. Em trobo més còmode relacionar la felicitat amb l’amor i alimentar la vida interior. “Quina felicitat tan gran, Senyor, reserveu als vostres fidels” (Salm 30,20)


Sovint comento que l’amor salva. És veritat. Les persones necessitem sentir-nos estimats. Al llarg del dia, cadascú pot ser testimoni de la força de l’amor. Quan som amables, cordials, receptius i acollidors dels altres estimem. Donem una oportunitat a l’amor per transformar la vida dels qui ens envolten. “Jo, sabent que m’estimeu, tinc plena confiança. El meu cor s’alegra, ja em veig salvat” (Salm 12)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada