dijous, 5 d’octubre del 2017

L’Alcorà, paraula de Déu per obra humana. II

L'emir Hudhayfa al veure la gran diversitat de textos corànics comentà aquesta situació a Uthman, el màxim dirigent de la comunitat, qui va preguntar-li què fer davant aquesta concurrència de textos. L'emir va suggerir acceptar com a bo el còdex d'Abu Musa i desestimar els altres. Va ser especialment crític amb el codi d'Ibn Masud i també amb el d'Al Miqdad ibn Amr. Era evident que en aquella època, tal com havia constatat Hudhayfa existien molts textos alcorànics diferents. Probablement la proliferació de tants còdexs es deu a la ràpida expansió militar de l'islam per uns territoris cada vegada més allunyats de Medina. Aquesta circumstància va afavorir l'aparició de molts còdexs descentralitzats fora del control del govern musulmà de Medina.


El relat continua dient que Uthman no optà, en un primer moment, per cap dels còdexs existent. Manà a Hudhayfa enviar-li a Medina on vivien les persones que havien après l'Alcorà de Muhammad tots els suhufs que trobés per poder transcriure'ls en un masahifs. En aquesta època proliferaven els suhufs, singular sahifa, amb registres de la revelació de Muhammad. Es tractaven de peces soltes de material escrit com poden ser papers, pergamins, papirs, etc ... Després aquests suhufs es reunien de forma ordenada entre dues cobertes en un mushaf, en plural masahif, designant un volum. En el context alcorànic el terme mushaf ha de ser interpretat com el conjunt de fulls en què l'Alcorà va ser recopilat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada