dissabte, 3 de març del 2012

Recull de pregàries personals XXXVI

La pregària és l’exercitació espiritual per excel•lència. L’objectiu d’aquest recull de textos és ajudar a mantenir el clima de pregària durant tot el dia. Ara, amb la mateixa intenció que vaig iniciar el recull de pregàries proposat pel monjo de Montserrat, pare Miquel Estradé , presento una selecció de pregàries molt més personals. Són fragments de salms o altres textos bíblics que dia darrera dia són repetits en la pregària de la Litúrgia de les Hores. La selecció és íntima i reflexa l’estat d’ànim o la crida que la lectura de cada text em suggereix. Alguns textos són pregàries directes, altres aporten petits moments de transcendència que ajuden a avançar en el dia a dia.

3 març “Senyor, escolta la meva pregària, estigues atent a la meva súplica, respon-me, tu que ets bo i Fidel” (Sl 143,1)

4 març “El meu esperit se sent rendit, està consternat el meu cor. Tot evocant el record dels temps antics, meditant les teves proeses, considerant les obres de les teves mans, estenc els braços cap a tu: em sento davant teu com una terra esgotada” (Sl 143,4-6).

5 març “De pressa, Senyor, respon-me, que ja em falta l'alè; no m'amaguis la teva mirada, que m’enfonsaria a la terra dels morts” (Sl 143,7)

6 març “Fes-me escoltar el teu amor a punta de dia, perquè jo confio en tu. Fes-me conèixer el camí que he de seguir, que a tu elevo la meva ànima” (Sl 143,8).

7 març “Ensenya'm a fer la teva voluntat, tu ets el meu Déu. El teu esperit és bo: que em condueixi per terra plana” (Sl 143,10).

8 març “Com una mare consola el seu fill, jo també us consolaré: a Jerusalem sereu consolats. Quan ho veureu, el vostre cor bategarà de goig i reviuran com l'herba els vostres ossos” (Is 66,13-14)

9 març “El Senyor reconstrueix Jerusalem, aplega els dispersats d'Israel. Ell guareix els cors desfets, els embena les ferides” (Sl 147, 2-3)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada