divendres, 12 de maig del 2017

Glosses per la vida quotidiana

Cada dia nou ens demana un compromís per la vida. En cada dia viscut hem de donar testimoni del que som. Els nostres actes són la millor prova del que creiem. Hem de fer el que diem que farem i ho hem de fer de forma coherent amb el que pensem. Per actuar així necessitem referents de vida capaços d’il·luminar-nos. Envieu-me la llum i la veritat; que elles amb guiïn; que em diguin a la muntanya sagrada, al lloc on residiu. (Salm 43)

La vida ha de fonamentar-se en valors i principis sòlids. Han de ser-ho perquè hi ha moltes ocasions que poden trontollar. En aquests moments hem de tenir la certesa que no estem sols. Sempre trobarem el suport i l’ajuda per mantenir-nos fidels en allò que creiem i infon sentit a la vida. “Jo els dono la vida eterna: no es perdran mai més ni me les prendrà ningú de les mans. Allò que el Pare m’ha donat val més que tot” (Jn 10,28-29)

No hem de ser acusadors dels altres, ni prejutjar les intencions morals de les persones. No som ningú per condemnar les raons íntimes dels comportaments. Hem de procurar ajudar als altres donant consells i oferint el suport per tal d’acompanyar-los en els seus processos de creixement personal. “Si algú dels qui m’escolten no accepten el que els dic, no sóc jo qui els condemno, perquè la meva missió no és condemnar el món, sinó salvar-lo” (Jn 12,47)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada