divendres, 17 de maig del 2019

Glosses per la vida quotidiana

El llenguatge poètic expressa la profunditat de l’existència humana. Cada paraula, a més del seu significat propi, quan es relaciona amb una altra crea un conjunt harmoniós que omple de sentit tot el que es diu. Sempre he trobat que molts salms tenen la virtut de dir allò que molts cops sento i visc. En la lectura contemplativa d’un salm la vida es s’il·lumina i pren significació.

“Com la cérvola es deleix per l’aigua viva,
també em deleixo jo per vós, Déu meu.
Tot jo tinc set de Déu que m’és vida,
¿quan podré veure Déu cara a cara?”

Salm 41

L’amor tot ho pot. L’amor dóna força i consola l’esperit. Gràcies a l’amor la humanitat omple de sentit la vida. L’estimació uneix i crea fraternitat. Si ens estimem ens reconciliem amb als altres i esdevenim els seus germans. Gràcies a l’amor vencem l’egoisme que empresona els cor i entristeix l’esperit. “Aquest és el meu manament: que us estimeu els uns als altres tal com jo us he estimat. Ningú no té un amor més gran que el qui dóna la vida pels seus amics” (Jn 15,12-13)

Les persones religioses poden convertir-se en fanàtics de les seves creences i condemnar aquells que no pensen com ells. Aquestes actituds han fet molt de mal i han són els justificants de molts persecucions religioses. La religió hauria de predicar l’enteniment i la concòrdia entre les persones, i proclamar el camí cap la fraternitat. “Als qui escolten les meves paraules i no les guarden, no sóc jo qui els condemno, perquè no he vingut a condemnar el món, sinó a salvar-lo” (Jn 12,47).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada