dissabte, 14 d’abril del 2012

Recull de pregàries personals XLI

La pregària és l’exercitació espiritual per excel•lència. L’objectiu d’aquest recull de textos és ajudar a mantenir el clima de pregària durant tot el dia. Ara, amb la mateixa intenció que vaig iniciar el recull de pregàries proposat pel monjo de Montserrat, pare Miquel Estradé , presento una selecció de pregàries molt més personals. Són fragments de salms o altres textos bíblics que dia darrera dia són repetits en la pregària de la Litúrgia de les Hores. La selecció és íntima i reflexa l’estat d’ànim o la crida que la lectura de cada text em suggereix. Alguns textos són pregàries directes, altres aporten petits moments de transcendència que ajuden a avançar en el dia a dia.

14 abril “Desvetlla el teu poder, vine a salvar-nos. (Sl 80,3)”

15 abril
“Déu de l'univers, renova'ns, fes-nos veure la claror de la teva mirada i serem salvats”. (Sl 80,4)

16 abril
“Senyor, Déu de l'univers, fins quan estaràs irritat mentre el teu poble et suplica? Ha de menjar amb llàgrimes el pa, ha de beure a glops els seus plors. Ens has deixat a les disputes dels veïns; els enemics es riuen de nosaltres” (Sl 80,.5-7)

17 abril
“Déu de l'univers, torna, gira els teus ulls des del cel, vine a visitar aquest cep, el rebrot que havies plantat, el plançó que havies enfortit. Una mirada teva d'amenaça, i ni rastre quedarà dels qui el tallen i el cremen”. (Sl 80.15-17)

18 abril “No ens apartarem mai més de tu; guarda'ns la vida i invocarem el teu nom” (Sl 80,19)

19 abril “Ell és el Déu que em salva. En ell confio, no m'espanto. Del Senyor em ve la força i el triomf, és ell qui m'ha salvat” (Is 12,2)

20 abril “Cantant de goig sortireu a buscar l'aigua de les fonts de salvació” (Is 12,3)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada