dijous, 19 de juliol del 2012

La meva fe i els miracles


A la sortida del metro una persona m’ha entregat un anunci d’un sanador de tots els mals. Sana i cura a hores concertades. L’altra dia, una església pentecostal em convidava a assistir a un congrés on una de les seves ponències central estava centrada  sobre els seus miracles. Davant de tanta oferta de miracles i sanacions em pregunto ¿quin paper tenen els miracles en la meva fe?, ¿són essencials o formen part de la categoria d’assumptes perifèrics?-

Reconec tenir dubtes en respondre adequadament a la qüestió dels miracles perquè, possiblement, no formulo correctament la pregunta. La meva fe en Jesús és una i considero que l’he d’admetre amb tota la seva dimensió. Si es així, he de reconèixer que els miracles formen part de l’essència del Crist. Ell i els seus deixebles estan cridats a fer-ne. “Jesús començà a blasmar les poblacions on havia fet molts dels seus miracles, perquè no s’havien convertit” (Mt 11,20) o “Israelites, escolteu aquestes paraules: Jesús de Natzaret era un home que Déu va acreditar davant vostre, obrant entre vosaltres, per mitjà d'ell, miracles, prodigis i senyals. Tots ho sabeu prou” (Ac 2,22).

L’essència del miracle és tenir fe “no va fer allí gaires miracles, perquè ells no tenien fe” (Mt 13,58) . Pot ser des de l’experiència de la fe el miracle i axiò fa més comprensible la pregunta: ¿què és un miracle?. La sanació i la guarició no semblen formar part dels miracles de Jesús, ja que Mateu els separa: “no pogué fer allí cap miracle; tan sols va curar uns quants malalts, imposant-los les mans” (Mt 6,5). Segueixo amb ,la mateixa pregunta que deixo per seguir reflexionant: ¿quin són els miracles de Jesús?, ¿quin paper ocupen els miracles en la meva fe?, ¿espero en els miracles?, ¿els miracles m’ajuden a tenir esperança, o l’esperança m’ajuda a confiar en els miracles?. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada