dilluns, 18 d’abril del 2016

Enquesta de la joventut àrab

La consultora ASDA'A Burson-Marsteller acaba de publicar l’8ena Enquesta de la joventut àrab (2016). Aquesta consultora, amb 11 oficines pròpies i 10 afiliades a tot l'Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica, forma part del grup Burson-Marsteller i ofereix serveis als governs, empreses multinacionals i clients corporatius regionals a través de la seva experiència els sectors de la Tecnologia, Finances, Salut, Energia i Medi Ambient, així com la comercialització de productes de comunicació i Relacions Públiques. Per la seva part el grup Burson-Masteller forma part del gran grup WPP-Young & Rubicam especialitzat en marketing de comunicació. Tot i que els nom inicial del grup fundat l’any 1985 té poc a veure amb el seu negoci actual.

L’enquesta anual de la joventut àrab de 2016 ha estat feta per l’empresa enquestadora internacional "Penn Schoen Berland” (PSB). El seu objectiu era explorar les actituds entre la joventut àrab de 16 països de l'Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica. PSB va realitzar 3.500 entrevistes cara a cara, entre l'11 de gener i 22 febrer 2016 a un mostra de la meitat d’homes i la meitat de dones àrabs en un grup d'edat de 18 a 24. Les entrevistes van ser realitzades en àrab i en anglès. L'objectiu d'aquest estudi anual és presentar idees basades en l'evidència en les actituds de la joventut àrab per tal de proporcionant a les organitzacions del sector públic i privat dades útils per la seva presa de decisions i la formulació de polítiques. El joves eren 16 països: Consell de Cooperació del Golf (GCC): Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar, Aràbia Saudita i Unió d’Emirats Àrabs (UEA); països del Llevant i Iemen: Jordània, l'Iraq, Líban, Palestina i el Iemen; i països del Nord d'Àfrica: Algèria, Egipte, Líbia, Marroc i Tunísia. L'estudi va ser encarregat al gener de 2016. Les entrevistes es van dur a terme a partir del 11 de gener al 22 de febrer pel dels entrevistats professionals. Les entrevistes es van realitzar en àrab i en anglès. El marge d'error és de +/- 1,65% per a la mostra total i més gran per als subgrups.

Les principals conclusions d’aquesta enquesta són:
  1. Una gran majoria dels joves àrabs refusen Estat Islàmic i creuen que fracassarà en el seu intent d’establir un estat islàmic.
  2. La manca de treball i oportunitats són vistos com la causa número una de reclutament d’Estat Islàmic.
  3. Molts àrabs joves creuen que les relacions entre sunnites i xiïtes s'estan deteriorant i que religió té un paper massa rellevant a l'Orient Mitjà.
  4. Aràbia Saudita, Unió Emirats Àrabs i els Estats Units són vistos com el principals aliats a la regió. Consideren que la influència d’Iran va en augment.
  5. Els joves àrabs estan dividits sobre l'acord nuclear iranià i el conflicte sirià.
  6. Cinc anys després de lluitar per la llibertat política durant la primavera àrab, avui la majoria de joves àrabs donen més prioritat a l'estabilitat que la democràcia.
  7. Els joves àrabs volen que els seus líders facin més per millorar la llibertat personal i els drets humans dels ciutadans, especialment els de les dones.
  8. La Unió d’Emirats Àrabs és vista com un model de país que és econòmicament segur, i és la nació més afavorida per viure i crear una empresa.
  9. Els joves àrabs estan preocupen per la caiguda dels preus del petroli, especialment els joves que viuen en països de l’Opep. La majoria encara creuen que tenen dret a rebre subvencions per l’energia, però si s’han de retallar que comencin pels emigrants.
  10. Cada cop més hi ha més joves àrabs que obtenen les seves notícies a través de diari on-line en lloc del televisor o dels mitjans impresos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada