dijous, 31 de desembre del 2015

La identitat del meu net

S’acaba l’any. Moment de balanç i de nous propòsits per esmenar allò que no anat bé. Cada any faig aquest exercici amb sensació de que m’és útil. De tot el balanç de l’any destaco, de bon tros, veure fer-se gran el meu net. Poc a poc, el petit personatge esdevé una persona que comença a demostrar que té criteri propi. Geniüt i tossut quan cal, excessivament reflexiu, rialler quan vol i ple de tendresa amb tot el que l’envolta. Poc a poc el meu net comença a forjar la seva personalitat. Entre tots, parents, llar d’infants, entorn i circumstàncies li subministren nombrosos inputs que destil·la a través de la seva mirada oberta a la vida.


Més endavant el meu net afegirà nova informació proporcionada pels múltiples avatars de la vida. Poc a poc anirà perfilant les seves diferents identitats que, com a capes de pell, aniran superposant-se al llarg del temps. El meu net i jo no haurem recorregut el mateix itinerari en relació a les identitats personals. La gent de la meva edat teníem la identitat restringida a quatre llocs comuns. Avui, tot és diferent. Cada persona és una suma d’identitats forjades a través dels plecs de la vida. Gràcies a la cultura els individus escollim i elaborem les identitats que ens fan singulars en relació als altres. El meu net és com un llibre de pàgines en blanc s’escriuen els solcs vitals que el definiran com a persona i li donaran sentit de pertinença a molts referents identitaris. Per això, ara, a les portes de tot un any nou, penso que tots els que l’estimem hem de contribuir a fer-lo un individu lliure, ple de valors i virtuts, ple d’amor i d’estimació a tot allò que l’envolta. 

Bon Any 2016

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada