dimarts, 26 de desembre del 2017

El matí de Sant Esteve

Avui  és Sant Esteve. Dia de tradició profundament catalana on la cuina hi té un paper predominant. No hi ha diada de sant Esteve sense canelons i, si es pot, escoltar el concert que fa l’Orfeó Català. Crec en les tradicions i vull preservar-les. Gràcies a elles em sento en comunió amb les persones que m’han precedit i repetint el gest ho vull transmetre als que venen després. Crec que el meu net té clar que per sant Esteve cal prendre els canelons que fa l’avi. Fem festa i xerinola perquè avui és el dia de sant Esteve.
  
El matí de Sant Esteve (Pau Riba)

els galls ja no cantaran
i amb el fred i la vila desertal
a tristor serà molt gran.
Quan de gris desperti l’albai s’aixequi
el sol brillant
sense els galls cantar-li l’arribada
la gent no es despertarà.
Dormiran com soques d’arbre
i el Nadal se n’haurà anat
però el seu somni encara farà festa
de tips i morts que estaran.
Apa vinga, nois i noies,
vingueu tots aquí a cantar!
correrem pels carrers de la vila
despertant a la gent gran.
Prendrem pals i pot i olles
farem gran terrabastall;
diran: “Ai! a que ve tanta gresca?”
direm: “Es que volem gall!”
No volem, no, no, senyora
que els mateu tots per Nadal
i volem que cada matinada
ens despertin tot cantant!
No ens agraden les gallines
nosaltres volem els galls;
si els mateu altre cop farem vaga

perquè aha, aha, aha,….

1 comentari:

  1. Va ser un somni complit quan el meu ex amant va trucar per demanar disculpes per haver-me abandonat, i això està disposat a fer qualsevol cosa per recuperar-me. Em vaig quedar sense paraules quan deia tot això per telèfon perquè aquesta va ser la meva sol·licitud quan em vaig posar en contacte amb el Dr. DAWN i, en qüestió d'hores, el Dr. DAWN ho va fer realitat, poseu-vos en contacte amb el Dr. DAWN si voleu recuperar el vostre ex.
    *Si vols retrobar-te amb el teu amant.
    *Si vols concebre.
    *Si vols curar qualsevol tipus de malaltia.
    *Si vols un encanteri de bona sort.
    Correu electrònic dawnacuna314@gmail.com
    WhatsApp: +2349046229159

    ResponElimina