divendres, 8 de desembre del 2017

Glosses per la vida quotidiana

Hi ha moments que ens sentim abatuts perquè els esdeveniments no van com esperàvem. En aquestes estones, més aviat vivim la desesperança. En aquests instants necessitem trobar persones que ens proporcionin l’acolliment, la calidesa i el reconfort espiritual que ens facin reviure el goig de viure i l’esperança. Nosaltres podem viure aquests moments, com a protagonistes o com portadors d’escalf espiritual. Senyor, Déu nostre, veniu a alliberar-nos, feu-nos veure la claror de la vostra mirada. (Salm 79,4)

La fe dels cristians ha de comunicar-se de manera intel·ligible a les altres persones. La hem de fer comprensible perquè donem raó de la nostra esperança. Ho hem de fer amb el llenguatge del cor i amb el testimoni de la força interior. Us enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè heu reservat als senzills tot això que heu amagat als savis als entesos. (Lc 10,21)

Les persones necessitem confiar, refiar-nos dels altres perquè hi ha moments que les nostres seguretats trontollen. Quan passi això volem sentir-nos acompanyats per persones que ens acullen i ens acompanyen a recuperar la confiança amb nosaltres mateixos i tenir seguretat davant les incerteses.

Em guia pels camins segurs
per l’amor del seu nom.
Ni quan passo per barrancs tenebrosos
no tinc por de res,
perquè us tinc vora meu;
la vostra vara de pastor
m’asserena i em conforta.
(Salm 22)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada