diumenge, 20 d’octubre del 2019

Pregàries per passar la setmana


La pregària és l’exercitació espiritual per excel·lència. L’objectiu d’aquest recull de textos és ajudar a mantenir el clima de pregària durant tot el dia. Presento una selecció de pregàries molt més personals. Són fragments de salms o altres textos bíblics que dia darrera dia són repetits en la pregària de la Litúrgia de les Hores. La selecció és íntima i reflexa l’estat d’ànim o la crida que la lectura de cada text em suggereix. Poden ser un bon complement per pregar al llarg de la setmana

Primer dia. “Escolta, Senyor, les meves paraules, acull el meu anhel. Estigues atent al meu crit d'auxili, rei meu i Déu meu, perquè és a tu que jo imploro.” (Sl 5,2-3)

Segon dia.  “ Senyor, escolta el meu clam a trenc d'alba: t'exposo el meu plet de bon matí i em quedo esperant” (Sl 5,4)

Tercer dia. “Tu no ets pas un Déu que es complagui en la maldat, no admets el dolent a casa teva; 6 els homes obcecats no resisteixen la teva mirada. Detestes els amics de males arts, fas desaparèixer els mentiders; l'home fals i sanguinari, tu l'abomines, Senyor” (Sl 5,-7)

Quart dia. “Guia'm, Senyor, tu que ets just, perquè hi ha qui em vol mal; aplana davant meu el teu camí. En els seus llavis no hi ha sinceritat, tenen el cor ple d'intriga; sota una llengua que afalaga hi ha un sepulcre obert” (Sl 5,9-10)

Cinquè dia. “Però que s'alegrin els qui es refugien en tu, que ho celebrin per sempre. Als qui estimen el teu nom, empara'ls i que exultin. Tu, Senyor, beneeixes el just, el teu favor el protegeix com un escut.” (Sl 5,12-13)

Sisè dia. “Tu dónes la riquesa i la glòria, tu domines sobre tot el món; està a les teves mans de donar força i valentia, fer créixer tota cosa i refermar-la. Per això, Déu nostre, t'enaltim i lloem el teu nom gloriós.” (1Cr 29,12-13)

Setè dia.“Qui pot pujar a la muntanya del Senyor? Qui pot estar-se en el seu temple sant? El qui té el cor sincer i les mans sense culpa, que no confia en els déus falsos ni jura per ganes d'enganyar. Rebrà benediccions del Senyor, rebrà els favors del Déu que salva” (Sl 24,3-5)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada