dijous, 31 d’octubre del 2019

Entre castanyes i moniatos


Avui és el dia de la castanyada, tot i que dóna la impressió que aquesta tradició popular catalana ha quedat substituïda per la festa anglosaxona del Halloween. Personalment em rebel·lo contra aquesta colonització cultural a la qual han contribuït alegrament els agents de marketing de moltes empreses del nostre país. Vull manifestar la meva radical oposició a la pèrdua d’aquestes tradicions. La globalització de la cultura no hauria de comportar l’aniquilació de les costums populars.

La cultura popular i tradicional són el ciment que prefiguren i conformen la identitat dels pobles. Per això, la renúncia a aquestes costums ens empobreix col·lectivament. M’ha dolgut descobrir que quan he sortit avui a buscar castanyes pels meus companys de feina no he trobat cap castanyera, però si vàries persones guarnides de zombis. No aspiro a cap exercici de luddisme cultural, però sí m’agradaria tenir més dignitat cultural i defensar aquelles costums teixides generació darrera generació i que ens ha de servir per diferenciar-nos d’altres societats. Malament si la globalització cultural inspira la uniformització, ans al contrari, hauríem de reivindicar el valor de la diversitat i el respecte a la singularitat dins d’un món global. Bona castanyada

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada