dimarts, 30 d’abril de 2013

La honestedat de l’abat Josep Maria Soler


Vull defensar la honorabilitat i honestedat del pare abat de Santa Maria de Montserrat, Josep Maria Soler. El conec, m’identifico amb el que pensa diu i fa, i em sento en comunió amb la seva comunitat benedictina. Ara l’abat, a més d’estar en el centre de la crítica d’alguns catòlics anònims, és objecte d’atac per part de la caverna mediàtica. L’editorial d’ahir de l’ABC, a més d’una difamació, és un perversió jurídica. Resulta que l’acusador, l’editorial del diari, no ha de demostrar la veracitat de la seva acusació, sinó l’acusat ha de provar que és innocent. Això és pervers perquè en termes jurídics existeix el principi anomenat onus probandi (càrrega de la prova). Aquest indica que allò que es normal es suposa, mentre lo anòmal es prova. Per això també es diu  affirmanti incumbit probatio, es a dir,  qui afirma quelcom ho ha de provar.

Prou de grolleres manipulacions i difamacions. A Madrid hi ha uns diaris ABC, la Razón, el Mundo i la Gaceta de los Negocios, cada un amb el seu estil, que han agafat l’estratègia de la difamació per torpedinar el procés sobiranista català. ¿Com ho fan?. Escampant rumors sobre la honorabilitat d’algunes persones. ¿Amb quin objectiu? introduir dubtes en la societat catalana i convèncer als espanyols que hi ha persones a Catalunya que volen ser independents per escapolir-se de la justícia espanyola i així tapar les seves corrupcions particulars. Des de fa mesos han disparat contra peces de caça major. Intentaren desestabilitzar al president Mas vinculant-lo a uns problemes fiscals del seu pare. A continuació ho han intentat fer amb el president Pujol a través de les actuacions del seus fills.

Ara volen vincular al pare abat Josep Maria Soler, abat de Santa Maria de Montserrat, a una important donació econòmica de l’empresari José Maria Ruiz Mateos. Que la fundació del monestir hagi rebut una aportació onerosa, no ha de fer pressuposar unes finalitats diferents més enllà de la donació gratuïta. Si jo tingués diners, faria el mateix. Cadascú és lliura d’administrar les seves obres caritatives com li plagui. Però el diari ABC opta per altres interpretacions. L’estratègia comunicativa d’aquest diari és fer mal allò que és catalanista. Tornen a difondre dubtes per tal de vincular una persona honorable a un comportament reprovable. De nou, el mateix esquema, afavorir que els ciutadans creguin que hi ha persones a Catalunya que volen la independència per tapar corrupcions particulars. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada