dissabte, 1 de febrer del 2014

Francesc 2.0

Aquesta setmana els ciutadans de Roma s’han trobat amb un immens grafiti en el carrer Borgo Pio en el que es representava el papa Francesc como un super heroi amb una cartera on es pot lligar el mot valors. Aquesta pintada omplí en pocs minuts les xarxes socials i s’estengué per contagi viral per tot el món. Des del seu nomenament el papa es és centre d’atenció mediàtica. El que fa i el que diu ocupa les primeres pàgines dels diaris i dels noticiaris televisius. En el món de la comunicació, és indubtable que Francesc ha esdevingut un personatge que l’opinió pública segueix amb interès.

Un dels canals que més a contribuït a difondre al papa són les xarxes socials. Un estudi sobre la presència del Francesc en la xarxa evidencia que és la persona més cercada en Google mensualment, 1.737.300 cerques i és el nom més esmentat en la xarxa, uns 49 milions de cites. La diferència és important si es comparen les dades amb les dels líders polítics mundials: Barack Obama (1.5 milions de cerques a Google i 38 milions de cites) o Vladimir Putin (246 milions de cerques i 8 milions de cites). Si la comparació es fa en relació a artistes o esportistes, el papa Francesc ocupa el tercer lloc. El primer és per One Direction amb 78 miliones de cites, després el segueix Justin Bieber amb 53 miliones i després ja ve el papa.


L’anàlisi geogràfic per països demostra que Estats Units, amb el 21%, és el país amb més cites del papa, després Argentina amb una 12%, España un 9%, Mèxic un 5% i Brasil un 3%. La projecció mediàtica del papa és tan gran que, fins i tot, la revista musical Rolling Stone li ha dedicat la portada del seu darrer número amb el significatiu títol “Papa Francesc: els temps estan canviant” fent una analogia amb la coneguda cançó de Bob Dylan “The times they are a-changin”. L’encert del papa és dir i fer allò que connecta amb els canvis dels temps. No és cap casualitat, sinó la sintonia d’un home amb les preocupacions i esperances de les persones del seu temps. Per això Francesc mereix avui l’atenció positiva dels medis de comunicació. El seu testimoni està en línia amb allò que la societat espera i la seva empatia natural estableix ponts que arriben al cor de les persones.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada