divendres, 5 de febrer del 2016

Glosses per la vida quotidiana

A vegades les preocupacions, els temors i altres maldecaps ens neguitegen i ens trenquen la son. Estem més intranquils de l’habitual i ens costa agafar el bon dormir. És cert que la magnitud d’alguns problemes ens sobrepassen, però d’altres més lleugers s’apoderen de la nostra ànima i la seva ombra ens cobreix en excés. Cal tenir més confiança en nosaltres mateixos, confiar en allò que és de veritat important i sentir-nos en mans de la confiança vertadera. “Me’n vaig al llit i dormo en pau / fins que hem desperto. / El Senyor em sosté. / No em fa por la multitud /que acampa al meu voltant” (Sl 3)

El cant de Zacaries forma part de la litúrgia de la festa de la celebració de la presentació de Jesús al temple o la festa de la Candelera. És el dia que es pot guardar el pessebre perquè la llum del món està entre nosaltres, sabem que hi és i comença el seu testimoniatge. També nosaltres que ens toca ara fer que la seva llum il·luminar per damunt de la fosca. “Deixeu que el vostre servent se’n vagi en pau, com li havíeu promès. Els meus ulls han vist el Salvador que preparàveu per presentar-lo a tots els pobles; llum que es reveli a les nacions, glòria d’Israel, el vostre poble”. (Lc 2,29-32)  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada