dilluns, 30 de març del 2020

Pregàries personals


La pregària és l’exercitació espiritual per excel·lència. L’objectiu d’aquest recull de textos és ajudar a mantenir el clima de pregària durant tot el dia. Tot seguit presento una selecció de pregàries molt més personals. Són fragments de salms o altres textos bíblics que dia darrera dia són repetits en la pregària de la Litúrgia de les Hores. La selecció és íntima i reflexa l’estat d’ànim o la crida que la lectura de cada text em suggereix. Alguns textos són pregàries directes, altres aporten petits moments de transcendència que ajuden a avançar en el dia a dia. Són pregàries per cada dia de la setmana

31 març “Tu ets el meu Déu, Senyor; a l'alba et cerco. Tot jo tinc set de tu, per tu es desviu el meu cor en terra eixuta, assedegada, sense aigua” (Sl 63,2)

1 abril “L'amor que em tens és millor que la vida; per això els meus llavis et lloaran. Que tota la vida et pugui beneir i alçar les mans lloant el teu nom”. (Sl 63,4-5)

2 abril “Quan des del llit et recordo, passo les nits pensant en tu, perquè tu m'has ajudat, i sóc feliç sota les teves ales” (Sl 63,7-8)

3 abril “La meva ànima s'ha enamorat de tu, em sosté la teva mà”. (Sl 63,9)

4 abril “Perquè el Senyor estima el seu poble i corona de triomf els humils”. (Sl 149,4)

5 abril “Tenen a les mans espases de dos talls, per fer justícia entre els pobles i castigar les nacions, per encadenar els seus reis i emmanillar els poderosos, per executar la sentència que està escrita”. (Sl 149,6b-9)

6 abril “No hi ha cap altre Déu fora de tu, Senyor” (Sir 36,5)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada