divendres, 23 de febrer del 2018

Glosses per la vida quotidiana


¿Què hem de fer els cristians? ¿quines són les pràctiques que ens distingeixen de les altres persones? Hem d’actuar, però no tant per diferenciar-nos d’altres creences, sinó per fer allò que creiem que dóna sentit al que creiem i sabem que és el que cal fer. De tot, destaca que hem d’estimar fins a les últimes conseqüències i hem de ser testimonis de l’amor en tot moment. Vosaltres quan jo tenia fam, em donàreu menjar, quan tenia set, em donàreu beure, quan era foraster, em vau acollir, quan em veiéreu despullat, em vau vestir, que estava malalt, em vau visitar, quan era a la presó, vinguéreu a veure’m. (Mt 25, 35-36)

Hi ha una dita que vol fer-nos adonar que les persones tenim dues orelles per escoltar molt i una sola boca per ser prudents i mesurats alhora de parlar. Això vol dir que cal escoltar més i parlar prudentment. Escoltar ens permet conèixer les opinions de les altres persones que ens ajuden a madurar. No vulguem imposar els nostres pensaments amb un excés de paraules, parlem el just i en el moment oportú. Que se’ns recordi pels nostres criteris, no pel to de veu ni per la xerrameca.Que la vostre pregària no sigui un parlar per parlar com la dels pagans, es pensen que com més parlaran, més es faran escoltar. (Mt 6, 7)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada