L’hinduisme no té cap una estructura eclesial ni cap autoritat central que ordeni i reguli les pràctiques hinduistes. Això fa que sigui difícil precisar, en algunes ocasions, si una pràctica és del tot hinduista o no. A aquestes circumstància se li suma el fet de que l’hinduisme occidental té importants variants amb el practicat a l’Índia. El fet més notori són les adaptacions fetes per acomodar l’hinduisme a la realitat cultural occidental. S’ha arribat a considerar a aquestes adaptacions com expressió d’un nou fenomen religiós: el neohinduisme.
A Catalunya la presència de l’hinduisme ha estat, en primer lloc, per l’aproximació feta per catalans a la espiritualitat hinduista, pràctiques de meditació o rituals. Ha estat en aquests entorns on s’ha produït, al igual que altres països, l'aparició del fenomen anomenat del neohinduisme. Que identifica l'hinduisme practicat, bàsicament, per occidentals. Més recentment, la immigració ha incorporat a la societat catalana persones provinents de l'Índia practicants de l’hinduisme la qual cosa a provocat una expansió d’aquesta religió. L’hinduisme a Catalunya es troba avui representat en les següents entitats vinculades a alguna de les múltiples escoles de l’hinduisme.
A Catalunya la presència de l’hinduisme ha estat, en primer lloc, per l’aproximació feta per catalans a la espiritualitat hinduista, pràctiques de meditació o rituals. Ha estat en aquests entorns on s’ha produït, al igual que altres països, l'aparició del fenomen anomenat del neohinduisme. Que identifica l'hinduisme practicat, bàsicament, per occidentals. Més recentment, la immigració ha incorporat a la societat catalana persones provinents de l'Índia practicants de l’hinduisme la qual cosa a provocat una expansió d’aquesta religió. L’hinduisme a Catalunya es troba avui representat en les següents entitats vinculades a alguna de les múltiples escoles de l’hinduisme.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada