divendres, 21 de juny del 2013

Salm del bon governant


Tinc el costum de penjar cada matí a les xarxes socials algun salm amb el qual he fet la pregària del matí. L’altra dia vaig escriure un fragment del salm 72 que deia

Déu meu, doneu al rei el vostre dret;
doneu al príncep la vostra rectitud.
Que governi amb justícia el vostre poble,
que sigui recte amb els humils.

Que les muntanyes duguin pau al poble,
que duguin benestar els turons.
Que els humils es vegin emparats,
i salvats els fills dels pobres;
que desfaci els opressors.

Que duri com el sol i la lluna,
segles i més segles.
Que faci el bé com la pluja a l’herbei,
com els ruixats assaonen la terra.

Que el ben estar floreixi als seus dies,
i mesos i anys abundi la pau

Un amic, en Martirià Brugada, em contestà el meu escrit dient “Potser seria millor dir doneu al messies el vostre dret? Costa acceptar paraules com rei, príncep.... O potser Déu meu, doneu als nostres governants el vostre dret, doneu als polítics que hem elegit la vostra rectitud... Per pensar-hi

Trobo molt suggerent la seva proposta. Perquè hi ha moltes persones que s’identifiquen parcialment amb el que diuen els salms, però tenen reserves davant d’algunes expressions. Introduint els suggeriments d’en Martirià i adaptant el temps verbals el text quedaria així:

Déu meu, doneu als nostres governants el vostre dret;
doneu als nostres polítics la vostra rectitud.
Que governin amb justícia el vostre poble,
que siguin rectes amb els humils.

Que les muntanyes duguin pau al poble,
que duguin benestar els turons.
Que els humils es vegin emparats,
i salvats els fills dels pobres;
que desfaci els opressors.

Que duri com el sol i la lluna,
segles i més segles.
Que faci el bé com la pluja a l’herbei,
com els ruixats assaonen la terra.

Que el ben estar floreixi als seus dies,
i mesos i anys abundi la pau

Et text adquireix una nova significació i guanya proximitat. El salm original parla del rei Salomó i expressa la seva pregària com a rei a Déu. Però amb el canvi de perspectiva la mateixa pregària té un nou sentit si l’apliquem als qui ens governen o és la pregària del mateix governant. Per això, aquest salm es podria anomenar salm del bon governant.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada