dijous, 30 d’abril de 2015

La factura digital

Es comenta molt de l’existència de la fractura digital. Es diu que aquesta és un exponent de les dificultats que tenen algunes persones per incorporar-se a l’onada de la modernitat tecnològica de la nostra societat. És evident que sinó s’està al dia dels avenços de les tecnologies de la informació i de la comunicació es perden oportunitats d’ampliar coneixements i relacions. Per això es parla de l’analfabetisme digital i es fan programes per evitar que una part de la població segueixi en aquesta situació. 

Es parla menys de la factura digital. Amb això vull expressar els costos socials derivats de l’extensió d’aquestes tecnologies i els costos personals associats a estar enganxat a aquestes tecnologies. En alguns casos el consumidor valora justos els costos cobrats per tenir aquestes tecnologies, però en altres ocasions la qualitat del servei ofert és deficient. És habitual que hi hagi zones de les poblacions amb baixa o nul·la cobertura, o que la xarxa d’accés a Internet sigui intermitent. En aquestes casos, que els visc amb més freqüència que hom desitjaria, és evident que no vivim en el món ideal referent a aquestes tecnologies. Les companyies que ofereixen aquests serveis, que gaudeixen una situació d’oligopoli, abusen de la seva posició preeminent per donar un servei que, cobren puntualment però es de qualitat més que dubtosa 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada