dijous, 6 d’octubre del 2016

Fortalesa

He rebut el darrer número de la revista RE dedicada monogràficament al tema de la fortalesa i, de manera explícita, a la fortalesa per avançar. Tot un encert. Diferents articles aporten idees i reflexions ben útils per comprendre aquesta virtut humana que permet superar els obstacles i situacions difícils. La paraula fortalesa pot evocar una edifici militar destinat a defensar a la ciutadania d’atacs enemics. Certament, aquesta imatge podria ser una bona metàfora de la fortalesa interior que cal tenir per anar tirant per la vida sense rendir-se als infortunis de l’exterior i les sacsejades de la vida.

De tots els articles m’ha agradat el testimoni personal d’Anna-Bel Carbonell que explica el seu itinerari personal de resistència davant la infermetat. Un testimoni punyent que mereix la total atenció i admiració. El camí explicat per Anna-Bel il·lustra perfectament com s’alimenta fortalesa i com ella actua de suport personal en els moments difícils. Llegint el seu article he recordat el salm 23 que explica de forma poètica d’on surt la força interior per resistir davant les adversitat. És el salm del Bon Pastor: “El Senyor és el meu pastor: no em manca res. / Em fa descansar en prats deliciosos, / em mena al repòs vora l'aigua, / i allí em retorna. / Em guia per camins segurs, /per amor del seu nom; ni que passi per la vall tenebrosa, no tinc por de cap mal”.

¿D’on surt la fortalesa? ¿com s’alimenta? La mateixa Anna-Bel es fa aquestes mateixes preguntes. La seva resposta senyala que la fortalesa s’alimenta dels valors personals, de les creences i els sentiments. Des de la fe trobem la força en la confiança que tenim en l’amor de Déu. Així ho expresa el salm 18 “Senyor, ets roca i muralla que em deslliura; Déu meu, penyal on m'emparo, escut i baluard, força que em salva!”. A partir d’aquesta confiança neix la fortalesa interior que permet vèncer totes les adversitats que la vida pot presentar-nos. Gràcies a aquesta fortalesa l’ànim no decau i l’esperit aporta les energies per superar totes les dificultats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada