Tot sovint no acabem d’entendre alguns fets o no comprenem certes coses fins que algú més entenimentat ens ho aclareix. Pot ser una persona del nostre entorn, algú que ens fa una reflexió, una lectura, un fet, etc... Podem fruir d’aquest ajut si tenim la ment oberta i en deixem ajudar per entendre i comprendre allò que està amagat a la nostre intel·ligència. “L’Esperit Sant us farà recordar tot el que us he dit i us ho farà entendre” (Jn 14,26)
Si tenim pau interior podem afrontar les dificultats i els conflictes de amb serenitat. La pau que proporciona el seguiment de la causa de Jesús no és cap escapament dels problemes del món. Ella dona força per enfrontar-los i sostenir el compromís a favor de la justícia i la fraternitat. L’amor tot ho canvia. “Us deixo la pau, us dono la meva pau. Jo us dono la pau que el món no dona. Que els vostres cors s'asserenin i no temin” (Jn 14,27).
Les ciutats, viles o pobles on vivim han de ser llocs ben construïts i amables. El seu disseny urbà ha de facilitar que les persones hi visquem bé, ens relacionem i gaudim de la vida. Els llocs on vivim han facilitar la humanització de la societat, tenir cura de la salut i educació dels ciutadans i procurar-ne el seu benestar. Hem de contribuir a fer espais agradables per la convivència i gens hostils.
“Jerusalem, ciutat ben construïda,conjunt harmoniós!És allà que pugen les tribus,les tribus del Senyor,a complir l'aliança d'Israel,a lloar el nom del Senyor.Allí hi ha els tribunals de justícia,els tribunals del palau de David”.(Salm 122 (121), 3-5)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada