La fe musulmana fou revelada a través de l’Alcorà, aquest i les dites hadiths del profeta Mahoma recollides en la Sunna (camí) integren els valors i els principis que tot musulmà ha de seguir. Els continguts de l’Alcorà i de la Sunna tenen dues entitats ben diferents. Nasr Hamid Abu Zayd, en el sei llibre “El Corán y el futuro del Islam”, afirma que els hadiths tenen una clara estructura narrativa. Aquesta circumstància li atorga una entitat específica. Bàsicament les dites són explicacions reconstruïdes d’uns fets viscuts o escoltats pel narrador. Això vol dir que, al tractar-se d’uns elements narratius, són susceptibles de ser analitzats i interpretats.
L’Alcorà presenta una altra complexitat. És un text revelat directament per Alà al Profeta a través d’un transmissor que, en un moment, és identificat com l’arcàngel Gabriel. El contingut del text sagrat no fou lliurat a Mahoma en forma de llibre acabat. La revelació de l’Alcorà durà 23 anys, fins a la pròpia mort del Profeta. La seva estructura és una barreja de diàlegs, discursos i argumentacions. No es coneix massa bé l’ordre de les seves sures (capítols). Sembla que al principi de la revelació Mahoma no era conscient de que estava cridat per Alà per transmetre un missatge a la humanitat. Per la composició desordenada, des del punt de vista cronològic, l’Alcorà no reprodueix el desenvolupament de la Revelació. Per això Nasr Hamid Abu Zayd suggereix que caldria aproximar-se de nou al text sagrat a fi de mostrar el procés de gestació i comunicació de la Revelació. Intentant identificar la riquesa inicial dels primers moments de formulació de l’Islam abans que en l’època del tercer califat, el califa Utman, decidí abandonar la transmissió de la Revelació i fixar el primer cànon escrit de l’Alcorà.
L’Alcorà presenta una altra complexitat. És un text revelat directament per Alà al Profeta a través d’un transmissor que, en un moment, és identificat com l’arcàngel Gabriel. El contingut del text sagrat no fou lliurat a Mahoma en forma de llibre acabat. La revelació de l’Alcorà durà 23 anys, fins a la pròpia mort del Profeta. La seva estructura és una barreja de diàlegs, discursos i argumentacions. No es coneix massa bé l’ordre de les seves sures (capítols). Sembla que al principi de la revelació Mahoma no era conscient de que estava cridat per Alà per transmetre un missatge a la humanitat. Per la composició desordenada, des del punt de vista cronològic, l’Alcorà no reprodueix el desenvolupament de la Revelació. Per això Nasr Hamid Abu Zayd suggereix que caldria aproximar-se de nou al text sagrat a fi de mostrar el procés de gestació i comunicació de la Revelació. Intentant identificar la riquesa inicial dels primers moments de formulació de l’Islam abans que en l’època del tercer califat, el califa Utman, decidí abandonar la transmissió de la Revelació i fixar el primer cànon escrit de l’Alcorà.
parlen de tu en Info católica http://infocatolica.com/?t=noticia&cod=5205
ResponEliminaL'Alcorà ja l'he llegit i no he trobat cap exageració de les que prediquen els extremistes musulmans. Es igual com els evangelis que tambè cert clero els ha deformat com dient que ens hem de confessar freqüent.