dissabte, 23 de juliol del 2011

Recull de pregàries personals IV

La pregària és l’exercitació espiritual per excel•lència. L’objectiu d’aquest recull de textos és ajudar a mantenir el clima de pregària durant tot el dia. Ara, amb la mateixa intenció que vaig iniciar el recull de pregàries proposat pel monjo de Montserrat, pare Miquel Estradé , presento una selecció de pregàries molt més personals. Són fragments de salms o altres textos bíblics que dia darrera dia són repetits en la pregària de la Litúrgia de les Hores. La selecció és íntima i reflexa l’estat d’ànim o la crida que la lectura de cada text em suggereix. Alguns textos són pregàries directes, altres aporten petits moments de transcendència que ajuden a avançar en el dia a dia.

24 juliol 2011 “Els meus llavis compten d'una a una totes les sentències que has donat. Sóc més feliç guardant el teu pacte que fruint de grans riqueses. Vull considerar els teus preceptes i fixar-me en els teus camins. Els teus decrets són la meva delícia, no oblidaré mai el que has promès.” (Sl 119,13-16)

25 juliol 2011 “Obre'm els ulls i podré contemplar les meravelles de la teva Llei. (Sl 119,18)

26 juliol 2011 “Ni que els poderosos deliberin contra mi, jo faré l'elogi dels teus decrets. (Sl 119,23)

27 juliol 2011 “Mostra'm el camí dels teus decrets, Senyor, que el vull seguir fins al final. Fes-me entendre la teva Llei, que la vull guardar amb tot el cor. Guia'm pel camí dels manaments, que jo me l'estimo de debò. Inclina el meu cor al teu pacte, fes que no em deixi subornar. (Sl 119,33-36)

28 juliol 2011 “Com estimo la teva Llei! Tot el dia la porto al pensament. Pels teus manaments, tinc més seny que l'enemic, perquè me'ls he fet meus per sempre. (Sl 119,97-98)

29 juliol 2011 “La teva paraula fa llum als meus passos, és la claror que m'il•lumina el camí. Ho he jurat i ho mantinc: guardaré els teus justos decrets” (Sl 119,105-106)

30 juliol 2011 “Tu ets l'escut que em protegeix, la teva promesa és la meva esperança” (Sl119,114).

31 juliol 2011 “Mostra l'amor que tens al teu servent, fes que aprengui els teus decrets. Sóc el teu servent, dóna'm seny i coneixeré el teu pacte” (Sl 119,124).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada