divendres, 2 de desembre del 2011

Diàleg amb Nicodem

El diàleg de Jesús amb Nicodem (Jo 3,1-15) és una invitació a tornar a néixer (Jo 3,3). Aquesta és la condició que hem de passar par tal de comprendre el sentit del Regne Déu. Això vol dir néixer en l'esperit. Aquesta nova vida no és una simple professió de fe, sinó un testimoniatge de vida. Les persones, al igual que Jesús, hem de testimoniar el Regne, malgrat que no sempre aquest testimoniatge és comprés i per això ens trobem amb altres persones que el refusen "no accepten el nostre testimoniatge"(Jo 3,11).

Aquesta realitat ens permet assumir que, si és veritat que "el qui no creu ja està condemnat" (Jo 3,18) podem concloure que el món està en un estat de condemnació i que Jesús ve a salvar-lo, no ha condemnar-lo (Jo 3,18). El món està a la fosca i Jesús port la llum que dóna la claror (Jo 3,19) de tal manera que "qui no vol creure en el fill, no veurà la vida" (Jo 3,36). En el camí de la salvació els cristians no estem sols. Hi han persones que són elements actius de salvació, encara que no ho formulin amb paraules de transcendència de fe. Són les persones que obren la "veritat", "el qui obre la veritat s'acosta a la llum" (Jo 3,21). Aquestes paraules en ajuden a comprendre que no cal creure prèviament per sentir la gràcia de la salvació; només cal obrar la veritat. En uns termes semblants ho recorda Mt 25. La llum es manifesta no en la creença, sinó en l'acció. Gràcies a les obres dels creients Déu es pot manifestar a un món amatent de llum. Les obres nostres són testimonis de Déu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada