dissabte, 26 de maig del 2012

Recull de pregàries personals XLIV



La pregària és l’exercitació espiritual per excel•lència. L’objectiu d’aquest recull de textos és ajudar a mantenir el clima de pregària durant tot el dia. Ara, amb la mateixa intenció que vaig iniciar el recull de pregàries proposat pel monjo de Montserrat, pare Miquel Estradé , presento una selecció de pregàries molt més personals. Són fragments de salms o altres textos bíblics que dia darrera dia són repetits en la pregària de la Litúrgia de les Hores. La selecció és íntima i reflexa l’estat d’ànim o la crida que la lectura de cada text em suggereix. Alguns textos són pregàries directes, altres aporten petits moments de transcendència que ajuden a avançar en el dia a dia.

26 maig “Des de l'abisme et crido, Senyor; 2 Senyor, escolta el meu clam; escolta, estigues atent al meu clam que et suplica” (Sl130,1-2)

27 maig “ Si tinguessis en compte les culpes, Senyor, qui es podria sostenir? Però ets tu qui dónes el perdó; per això mereixes que et venerin.” (Sl 130,3-4)

28 maig “Espero amb tota l'ànima, Senyor, confio en la teva paraula. La meva ànima desitja el Senyor, més que els sentinelles el matí. (Sl 130,5-6)

29 maig “Israel, confia en el Senyor, perquè són del Senyor l'amor fidel i la redempció generosa” (130,7)

30 maig “Enmig del perill vaig clamar al Senyor, i em va escoltar i me'n va treure” (Sl 118,5)

31 maig “Tinc el Senyor a favor, res no em fa por; els homes, què em poden fer?” (Sl 118.6)

1 juny “Més val emparar-se en el Senyor que posar confiança en els homes. és val emparar-se en el Senyor que fiar-se dels poderosos” (118,8-9)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada