dissabte, 17 d’octubre del 2015

Glosses per la vida quotidiana

La vida te el seu tràfec i sovint tenim la sensació que estem com atrapats i dominats per situacions que ens empresonen. La fe aporta acolliment càlid per poder experimentar la joia de viure i sentir-nos lliures de moltes coses que posseeixen la nostra llibertat. Per retrobar la nostra llibertat interior cal pregar, conrear el treball de l'esperit i l'obertura als demés que dóna l'amor, vèncer les rancúnies amb el perdó. "Veniu a mi, tots els qui esteu cansats i afeixugats, jo us faré reposar. Accepteu el meu jou, feu-vos deixebles meus, que jo sóc benèvol i humil de cor, i trobareu el repòs que tant desitjàveu, perquè el meu jou és suau, i la meva càrrega lleugera". (Mt 11,28-30). 

 La veritat sempre guanya a la mentida. Res queda amagat a la llum de l'escrutini. La tradició cristiana, i el pensament popular, ensenya que Deu tot ho sap i tot ho veu. S'agafa més ràpid a un mentider que a un coix. Siguem sincers, no ens enredem ni enredem. "No hi ha cap secret que tard o d'hora no sigui revelat; no hi ha res amagat que tard o d'hora no sigui conegut. Estigueu-ne segurs: el que heu dit en la fosca, ho diran a plena llum; el que heu parlat a cau d'orella en un soterrani, ho proclamaran des dels terrats" Lc 12,2-3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada