dissabte, 22 d’octubre del 2011

Recull de pregàries personals XXI

La pregària és l’exercitació espiritual per excel•lència. L’objectiu d’aquest recull de textos és ajudar a mantenir el clima de pregària durant tot el dia. Ara, amb la mateixa intenció que vaig iniciar el recull de pregàries proposat pel monjo de Montserrat, pare Miquel Estradé , presento una selecció de pregàries molt més personals. Són fragments de salms o altres textos bíblics que dia darrera dia són repetits en la pregària de la Litúrgia de les Hores. La selecció és íntima i reflexa l’estat d’ànim o la crida que la lectura de cada text em suggereix. Alguns textos són pregàries directes, altres aporten petits moments de transcendència que ajuden a avançar en el dia a dia.

23 octubre “Déu meu, crea en mi un cor ben pur, fes renéixer en mi un esperit ferm. No em llancis fora de la teva presència, no em prenguis el teu esperit sant” (Sl 50,12-13)

24 octubre “Obre'm els llavis, Senyor, i proclamaré la teva lloança” (Sl 50,17)

25 octubre “Les víctimes no et satisfan; si t'oferia un holocaust, no me'l voldries.
La víctima que ofereixo és un cor penedit; un esperit que es penedeix, tu, Déu meu, no el menysprees” (Sl 50,18-19)

26 octubre “Realment ets un Déu que s'amaga, Déu d'Israel, salvador!” (Is 45,15)

27 octubre “Són uns insensats els qui passegen en processó ídols de fusta
i preguen a déus que no poden salvar” (Is 45,20)

28 octubre “Ningú no és Déu fora de mi. De Déu just i que salvi no n'hi ha cap sinó jo” (Is 45,21)
29 octubre “Que de la vostra boca no surtin mai paraules dolentes, sinó tan sols aquella paraula que serveixi per a edificar els altres en allò que convingui i faci bé als qui l'escolten” (Ef 4,29)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada