dissabte, 21 de maig del 2022

Glosses per la vida quotidiana

No hi ha res més gran que l’amor. L’amor és pacient i generós, desinteressat i complaent. Estimant les persones obrim el nostre cor a una experiència que dona sentit a la vida. L’amor aporta alegria, una alegria que és plena i omple l’esperit. L'amor tot ho pot. L'amor és el manament nou que resumeix tots els altres i hi dona a la vida perspectiva diferent. Estimem-nos i tot tindrà un altre sentit. Mirem d’estimar cada dia sense restriccions. "Manteniu-vos en l'amor que us tinc. Si observeu els meus manaments, us mantindreu en l'amor que us tinc" (Jn 15,9-10) 

Hi havia un emperador romà que definia als cristians com aquelles persones que s’estimaven i estimaven. L’amor és un signe distintiu dels cristians. Bona definició que mereix ser recordada i practicada. L’amor tot ho pot i és gratificant. Ens allibera dels egoismes i asserena l’esperit. Des de l’amor es construeix l’esperança d’un món millor, més just i solidari. L’estimació transforma les persones i la societat. L’amor no és una retòrica, sinó una acció. Ortopraxis, diuen alguns teòlegs. Cada dia està plegat d’oportunitats per estimar i ser testimonis de l’amor. No les hem de deixar passar de llarg. “El meu manament és que us estimeu els uns als altres tal com jo us he estimat. Ningú té un amor més gran que el que dona la vida pels seus amics” (Jn 15,12-13)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada