dimarts, 7 de desembre del 2010

Repensant la meva fe 12. El que crec II

5. Crec que Jesús patí baix el poder de Ponç Pilat; fou crucificat i sepultat, davallà als inferns. Crec amb que al límit del servei és la mort pels germans. Hi han moltes morts. La quotidiana, aquella que dia darrera dia menja la vida de les persones que han fet de la seva vida una donació callada pels germans, (“nosaltres sabem que hem passat de la mort a la vida, perquè estimem els germans. Qui no estima, continua mort", 1Jn 3,14). Però també hi han les morts, com la de Jesús, per obra del poder. Crec en les morts en creu com a fonts de vida perdurables. Mirant l'arbre de la creu podem veure-hi molts germans nostres que avui moren de fam, de persecució, de marginació. Crec en l'arbre de la creu perquè fa nàixer el meu amor.

6. Crec que Jesús ressuscità el tercer dia d'entre els morts. Crec en l'esperança. Després de la mort i a la vida. De l'arbre de la creu, devallà als inferns i ressuscità, “Déu el ressuscità el tercer dia i li concedí que s'aparegués” (Ac 10,40). Després de la injustícia ve la justícia. Crec en el Jesús ressuscitat perquè parlà d'esperança. Crec amb els morts en creu que he conegut, aquells que són notícia o que moren anònimament, perquè m'ensenyen com és possible la resurrecció. Crec que res està escrit en el llibre de la història. I ara, més que mai, el futur és un pàgina oberta que hem de dissenyar.

7. Crec que se'n pujà al cel, seu a la dreta de Déu Pare tot poderós. Crec que el cel el portem tots en el nostre cor. Crec en la contemplació i en el silenci. Crec que Yuri Gagarin tenia raó quan no trobà a Déu en l'estratosfera. Crec que val més callar, abans de malmetre el nom de Déu.

8. Crec que ha de venir a judicar els vius i els morts. Crec que la vida cristiana ha d'ésser transparent al judici de Déu. Crec que cal donar de beure a qui té set i de menjar a qui té gana. Crec que el judici final serà un anàlisi de la praxis humana (“veniu, beneïts del meu Pare, rebeu en herència el Regne que ell us tenia preparat des de la creació del món. Perquè tenia fam, i em donàreu menjar; tenia set, i em donàreu beure; era foraster, i em vau acollir; anava despullat, i em vau vestir; estava malalt, i em vau visitar; era a la presó, i vinguéreu a veure'm” Mt 25,34-36). Cristians i no cristians ens retrobarem en un mateix judici i allí serem judicats, no per les nostres fes, sinó per les nostres obres. Hem d'ésser temerosos al judici del Senyor. No sabem ni el dia ni la hora.

9. Crec en l'Esperit Sant, la Santa Mare Església, catòlica, Apostòlica, Romana. Crec en l'Esperit Sant amor que ens penetra o que es recrea quan les persones s'estimen. "On hi ha caritat i amor allí hi ha Déu". Crec en l'Església quan és comunió d'amor i exemple de fraternitat. Crec en una Església universal, amb tota la història que té al darrera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada