dissabte, 24 de març del 2012

Recull de pregàries personals XXXIX

La pregària és l’exercitació espiritual per excel•lència. L’objectiu d’aquest recull de textos és ajudar a mantenir el clima de pregària durant tot el dia. Ara, amb la mateixa intenció que vaig iniciar el recull de pregàries proposat pel monjo de Montserrat, pare Miquel Estradé , presento una selecció de pregàries molt més personals. Són fragments de salms o altres textos bíblics que dia darrera dia són repetits en la pregària de la Litúrgia de les Hores. La selecció és íntima i reflexa l’estat d’ànim o la crida que la lectura de cada text em suggereix. Alguns textos són pregàries directes, altres aporten petits moments de transcendència que ajuden a avançar en el dia a dia.

24 març “El Senyor s'ha enamorat de vosaltres i us ha escollit d'entre tots els pobles, no perquè fóssiu un poble més nombrós que els altres, quan de fet sou el més petit de tots, sinó perquè us estima i es manté fidel al jurament que havia fet als vostres pares. Per això, el Senyor, amb mà forta, us ha fet sortir d'Egipte, la terra on éreu esclaus, i us ha rescatat del poder del faraó, rei d'Egipte” (Dt 7,7-8)

25 març “Reconeix, doncs, que el Senyor, el teu Déu, és realment Déu. És el Déu fidel, que manté la seva aliança i el seu amor fins a un miler de generacions, per als qui l'estimen i guarden els seus preceptes” (Dt 7,9)

26 març “Com la cérvola es deleix per les fonts d'aigua, també em deleixo jo per tu, Déu meu” (Sl 42,2)

27 març “Tot jo tinc set de Déu, del Déu que m'és vida; quan podré anar a veure Déu cara a cara? “ (Sl 42,3)

28 març “Les llàgrimes són el meu pa de nit i de dia, i a tota hora em diuen: «On és el teu Déu?»” (Sl 42,4)

29 març
“Quan em sento aclaparat, em recordo de vós” (Sl 42,7)

30 març “Per què aquesta tristor, ànima meva? Per què aquest torbament? Espera en Déu! Jo et tornaré a lloar, salvador meu i Déu meu” (Sl 42,12).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada