dilluns, 27 de febrer del 2017

Decàleg de la serenitat

La proximitat del temps quaresmal convida a tenir uns moments de meditació per conrear la dimensió espiritual. És bo fer servir alguns materials que ajuden a fer aquesta visita interior. Sant Joan XXIII, proposà un petit text, el "Decàleg de la serenitat", que es pot adaptar a les situacions de cada persona.. És un text que ajuda a pregar i recuperar la serenor de l’ànima. És un petit gran text que ajuda a viure el sentit del temps quaresmal. Cada persona el pot adaptar a la seva situació vital. 

1. Només avui tractaré de viure exclusivament aquest dia, sense voler resoldre el problema de la meva vida, tot de cop. 

2. Només avui posaré tota l’atenció en el meu aspecte cortès pel que fa al meu capteniment; no criticaré ningú, i no voldré millorar o disciplinar ningú, sinó sols a mi mateix. 

3. Només avui seré feliç en la certesa que he estat creat per a la felicitat, no sols a l’altre món sinó també en aquest. 

4. Només avui m’adaptaré a les circumstàncies, i no voldré que les circumstàncies s’adaptin a tots els meus desigs. 

5. Només avui dedicaré deu minuts del meu temps a una bona lectura; recordant que, així com l’aliment és necessari per a la vida del cos, així també la bona lectura és necessària per a la vida de l’ànima. 

6. Només avui faré una bona obra, i no ho diré a ningú. 

7. Només avui faré una cosa que no m’agradi de fer; i si em sentia ofès en els meus sentiments, miraré que ningú no se n’adoni. 

8. Només avui em faré un programa detallat; potser no el compliré tot; tanmateix el redactaré. I em guardaré de dues calamitats: la pressa i la indecisió. 

9. Només avui creuré fermament -encara que les circumstàncies demostrin el contrari- que la Providència de Déu s’ocupa de mi com si al món no hi hagués ningú més. 

10. Només avui no tindré por. Sobretot no tindré por de fruir de tot allò que és bonic i de creure en la bondat. 

És evident que si durant el temps de Quaresma cada un de nosaltres poden complir uns quants d'aquests manaments, i l’endemà s’intenta fer amb alguns altres i en successius dies els següents potser no acabarem tenint la serenitat de sant Joan XXIII, però si la suficient serenitat per a ser feliç.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada