A partir del segle VIII en el sunnisme es consoliden diverses escoles jurídiques clàssiques (madhhab) les quals recopilen les seves referències teològiques i des de llavors han esdevingut els referents interpretatius bàsics pels musulmans sunnites. El concepte madhhab remet a una interpretació de les fonts tradicionals de la religió musulmana, l’Alcorà i els hadith. Aquesta interpretació constitueix l’anomenada fiqh (jurisprudència musulmana)
La fiqh és la fixació jurídica dels preceptes i principis teològics corànics. Aquestes escoles han perdurat fins avui i els seus principis són immutables. De tal manera que es considera des de la fiqh ja no es pot interpretar la teologia corànica. Per expressar aquesta situació es diu que s’han tancat les portes a tota interpretació (ijtihad). Actualment està succeint un fenomen originat en els països occidentals on hi ha una important immigració musulmana. Algunes corrents del pensament islàmic plantegen noves qüestions que les corrents de pensament tradicional no poden respondre. Per això, han sorgit opinions que demanen reiniciar uns nous processos de ijtihad.
La fiqh és la fixació jurídica dels preceptes i principis teològics corànics. Aquestes escoles han perdurat fins avui i els seus principis són immutables. De tal manera que es considera des de la fiqh ja no es pot interpretar la teologia corànica. Per expressar aquesta situació es diu que s’han tancat les portes a tota interpretació (ijtihad). Actualment està succeint un fenomen originat en els països occidentals on hi ha una important immigració musulmana. Algunes corrents del pensament islàmic plantegen noves qüestions que les corrents de pensament tradicional no poden respondre. Per això, han sorgit opinions que demanen reiniciar uns nous processos de ijtihad.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada