dimarts, 14 de setembre del 2010

La mala còpia


He vist que Trinidad Jiménez ha escollit com eslògan de la seva candidatura a les primàries per la candidatura a la presidència de la comunitat de Madrid pel PSOE la següent frases “Trini puede”. Ràpidament, els comentaristes han associat aquest lema amb que feu servir Barak Obama en la seva campanya “Yes, we can”. És evident que hi ha més que similituds, és una còpia. Però, una mala còpia.

Els dos eslògans evidencien dues maneres diferents d’entendre la polític. Obama i els seus assessors en comunicació política amb l’eslogan “Yes, we can” volien accentuar el missatge de complicitat. El nosaltres era el nucli del missatge. Sense la participació activa dels ciutadans la proposta d’Obama perdia volada. Els assessors de Trinidad Jiménez, que participen també del pensament dominant al recinte de la Moncloa, amb l’eslogan de puede remarquen la dimensió individual de la política. En el primer cas el temps verbal és singular, en el segon és plural. Al darrera dels temps verbals es projecten dos models de lideratge totalment oposats. En temps d’incertesa els líders polítics han d’apel•lar al compromís ciutadà i proposar un lideratge més transformador i participatiu. Un lideratge en plural.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada