Les religions tenen força seguidors en les societats contemporànies, però també tenen molts detractors, uns per raons ideològiques i altres com a reacció emocional davant del comportament de persones religioses. És evident que la societat és sensible a la doble moral i, de manera especial, quan persones que es mostren guiades per criteris morals religiosos fan el contrari del que diuen. La història de l’Església catòlica està ben plena d’exemples que la poden desacreditar per aquestes incoherències. Els casos de pederàstia, per exemple, i la manca de resposta d’alguns eclesiàstics, malgrat la insistència de Benet XVI, són un exemple d’aquest descrèdit.
Les altres religions també estan afectades pels problemes de la doble moral. En moltes ocasions el nucli bàsic de la creença queda en entredit pels comportaments de la pròpia comunitat de creients. La condemna a mort de Sakine Ashtiani per aplicació de la llei islàmica representa un atzucac per tot l’Islam i, de manera especial, pels musulmans que viuen en països no islàmics perquè en ells es té uns consciència diferent del que són els drets humans. La comunitat musulmana dels països occidentals hauria d’estar convençuda i més decidida en denunciar la barbaritat que representa per l’Islam aquesta, o qualsevol, condemna a mort, sigui feta des de la llei religiosa o civil.
Hi ha masses silencis en relació a la condemna a mort de Sakine Ashtiani. No es pot callar més, sense notar com aquest silenci afecta la confiança que la societat té vers els musulmans. Les comunitats musulmanes haurien d’incorporar-se, amb valentia i decisió, als moviments cívics que demanen aturar la condemna de Sakine Asthiani. Els musulmans catalans haurien d’assumir que la defensa de la vida de Sakine Asthiani forma part del nucli bàsic de la creença musulmana. És cert que els textos sagrats islàmics hi ha prous ambigüitats en relació a la justificació d’aquesta condemna a mort, però també hi ha textos que són contundents en relació en defensa de l’amor a la vida i al perdó que ha de tenir tot musulmà. Hi ha textos corànics que són una lloa a la vida sense restriccions. Aquesta és també la perspectiva de les societats occidentals on han arrelat els musulmans catalans. Ara és el moment perquè aquests musulmans assumeixin la seva responsabilitat de donar passos sòlids per renovar l’Islam per fer-lo més coherent i comprensible a la mirada de la societat no islàmica. Un primer pas és salvar, en nom del propi Islam, la vida de Sakine Ashtiani. El silenci, resta credibilitat i danya la confiança vers la comunitat musulmana.
Les altres religions també estan afectades pels problemes de la doble moral. En moltes ocasions el nucli bàsic de la creença queda en entredit pels comportaments de la pròpia comunitat de creients. La condemna a mort de Sakine Ashtiani per aplicació de la llei islàmica representa un atzucac per tot l’Islam i, de manera especial, pels musulmans que viuen en països no islàmics perquè en ells es té uns consciència diferent del que són els drets humans. La comunitat musulmana dels països occidentals hauria d’estar convençuda i més decidida en denunciar la barbaritat que representa per l’Islam aquesta, o qualsevol, condemna a mort, sigui feta des de la llei religiosa o civil.
Hi ha masses silencis en relació a la condemna a mort de Sakine Ashtiani. No es pot callar més, sense notar com aquest silenci afecta la confiança que la societat té vers els musulmans. Les comunitats musulmanes haurien d’incorporar-se, amb valentia i decisió, als moviments cívics que demanen aturar la condemna de Sakine Asthiani. Els musulmans catalans haurien d’assumir que la defensa de la vida de Sakine Asthiani forma part del nucli bàsic de la creença musulmana. És cert que els textos sagrats islàmics hi ha prous ambigüitats en relació a la justificació d’aquesta condemna a mort, però també hi ha textos que són contundents en relació en defensa de l’amor a la vida i al perdó que ha de tenir tot musulmà. Hi ha textos corànics que són una lloa a la vida sense restriccions. Aquesta és també la perspectiva de les societats occidentals on han arrelat els musulmans catalans. Ara és el moment perquè aquests musulmans assumeixin la seva responsabilitat de donar passos sòlids per renovar l’Islam per fer-lo més coherent i comprensible a la mirada de la societat no islàmica. Un primer pas és salvar, en nom del propi Islam, la vida de Sakine Ashtiani. El silenci, resta credibilitat i danya la confiança vers la comunitat musulmana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada