dissabte, 23 de juliol del 2022

Glosses per la vida quotidiana

L'existència humana té uns fonaments que li donen sentit. Els cristians trobem aquests significants en el seguiment de Jesús. Ell proposa un camí que porta a la plenitud de la vida. Així s'expressa en aquests versets. "En vós, Senyor, hi ha la font de la vida, i veiem la llum en la vostra llum", Salm 36(35),10 

El llenguatge poètic expressa la profunditat de l’existència. Cada paraula , a més del seu significat propi, crea un conjunt harmoniós que omple de sentit tot el que es diu. Sempre he trobat que molts salms tenen la virtut de dir allò que molts cops sento i visc. En la lectura contemplativa d’un salm la vida es presenta al davant de la mira i s’il·lumina.
“Vós, Senyor, sou el meu Déu, jo us cerco.
Tot jo tinc set de vós.
Per vós es desviu el meu cor,
Com terra eixuta sense una gota d’aigua.
Salm 63 (62) 1-2

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada