Els
sectors tradicionalistes o integristes de l’Església catòlica porten atacant
directament sense treva al papa Francesc
des de la publicació de l’exhortació apostòlica Amoris laetitia. L’acusen d’haver dinamitat la doctrina de l’església
i que, en lloc de promoure el seguiment estricte de les orientacions doctrinals
forjades per la tradició catolica, proposa un relativisme moral que diluirà el
missatge cristià sota les pressions mundades. Hi ha un profund malestar entre
aquests sectors perquè consideren que el papa ha traït la doctrina cristiana al
proposar una nova mirada als temes de l’amor i la família, i, en concret, a com
abordar el tema de la comunió dels divorciats i tornats a casar.
No
estan mancats de raó el integristes en el fet que el papa Francesc ha introduït
una nova mirada als problemes del món d’avui i ha proposat un mètode totalment
diferent per trobar-ne les solucions. Amoirs
laetitia és un canvi radical a l’estil prepotent i tancat de la vella tradició
eclesial sobre com abordar aquestes qüestions. Enfront a les apel·lacions
doctrinals, a l’acompliment estricte de la norma i la submissió de la lletra de
la llei, el papa Francesc senyala un camí totalment diferent. Proposa seguir la
pròpia consciència fonamentada i preparada per la pràctica d’un correcte
discerniment. En lloc de la lletra de la llei Francesc proposa l’esperit de la
llei. Es tracta d’una mètode molt diferent de tractar els problemes d’avui que proposa
als cristians construir una moral en situació evangèlica. Això no és relativisme,
com pretenen els integristes, sinó confiar que les persones, a partir de la
seva consciència podran discernir el camí a seguir per ser fidels a l’Evangeli.
És aquest canvi de perspectiva el que separa i enfronta els integristes de la
proposta del papa Francesc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada