divendres, 26 de febrer del 2016

Glosses per la vida quotidiana

La confiança és fonamental per mantenir unes relacions humanes franques. També és important en l'àmbit de l'expressió de la fe. Confiar no és  mes que fiar-se dels altres. Gràcies a la confiança el nostre cor s'obre sincerament i acull el que els altres ens puguin aportar. Hi confiem sense cap restricció o dubte. La confiança aporta serenor i tranquil·litat a l'esperit. Aquest salm és un elogi a la confiança."El Senyor és el meu pastor, no em manca res, / em fa descansar en prats deliciosos; / em mena al repòs vora l'aigua, / i allí em retorna. / Em guia pels camins segurs, / per l'amor del seu nom. / Ni quan passo per barrancs tenebrosos / no tinc por de res, / perquè us tinc vora meu, / la vostra vara de pastor / m'asserena i em conforta" (Sl 22).

¿Som humils o ens agrada el lluïment? ¿Amb quina actitud fem les coses, per servir o per demostrar als demés que tenim un determinat poder? ¿Les fem per cercar el reconeixement dels demés? La humilitat és una virtut cívica perquè trenca la barrera de l’arrogància i facilita poder-nos relacionar-nos millor amb les altres persones i fer més amable la convivència. "El més important de vosaltres ha de ser servidor vostre. Tothom qui s'enaltirà serà humiliat, però tothom qui s'humiliarà serà enaltit" (Mt 23,12)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada