dissabte, 24 de febrer del 2018

Glosses per la vida quotidiana


Hi ha moments que podem sentir-nos aclaparats pels problemes. Les preocupacions poden afeixugar-nos, fins hi tot preocupar-nos i entristir-nos. És normal que davant d’aquestes situacions, des del més profund del cor, reclamem ajut i ens obrim a l’acolliment càlid que ens donen altres persones. Per això nosaltres cada dia podem obrir el nostre cor per acollir a persones afligides. No endurim el nostre cor. Allunyeu de nosaltres els mals que ens afligeixen (Salm 24,22)

Viure confiats dóna felicitat. Experimentar la confiança omple de pau. Si confiar és complaent, també hem de procurar que les altres persones confiïn amb nosaltres. La confiança és una relació bilateral construïda amb acolliment i amabilitat.

El Senyor és el meu pastor, no em manca res,
em fa descansar en prats deliciosos;
em mena el repòs vora l’aigua,
i allí em retorna.
Em guia pels camins segurs
per l’amor del seu nom.
(Salm 22)

Hem de ser amables en les nostres relacions. No hem d’enfadar-nos, ni contribuir a que les altres persones estiguin enfadades. En tot moment, hem de ser respectuosos, no menysprear als altres, ni emprar paraules burletes quan parlem. Hem d’estimar i ser actius pacificadors de les relaciones humanes. Ni que et trobis ja a l’altar, a punt de presentar l’ofrena, si allà et recordes que un germà té alguna cosa contra tu, deixa allà mateix la teva ofrena, i vés primer a fer les paus amb ell, ja tornaràs després a presentar la teva ofrena. (Mt 5, 23-24)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada