dijous, 7 de febrer del 2019

Full de ruta per la gestió d'una crisi

Quan esclata una crisi relacionada amb un esdeveniment que pot afectar la credibilitat d’una persona o una institució cal saber cóm actuar per evitar perdre el control de la situació. Sino es fa bé, pot succeir que la crisi es cronifiqui, s’amplifiqui o tingui unes derivades inesperades. El bon amic Francesc Romeu m’ha facilitat unes petites recomacions per gestionar aquestes situacions de crisi. Considerant la seva utilitat pràctica penso que sçon força útils en aquests moments de grans enrenous informatius.

1. Preveure tot el que ens pot passar
2. No refugiar-se en el silenci ni amagar-se
3. Buscar una intervenció física i oral ràpida
4. Constituir una gabinet informatiu de crisi
5. Triar un portaveu (un i únic). Aportar informació, dades i coneixements. Evitar contradiccions i ser rigorosos.
6. Reconèixer el que ha passat i pensar en les víctimes o els afectats. Demanar perdó. Assumir el fets. 7. Tornar a liderar la informació i no anar a remolc.
8. No afavorir cap medi, tractar amb tots els medis i donar oportunitats informatives a tothom.
9. Crear una comissió d’experts sobre el conflicte concret. Externa i pericial.
10. Facilitar l’accés a la informació disponible. Això facilita que no es busqui per camins alternatius 11. Presentar accions, solucions operatives que siguin possibles i avaluables.
12. Adquirir compromisos pràctics 13. Oferir algun testimoni.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada