divendres, 6 de maig del 2016

Glosses per la vida quotidiana

Hem de viure intensament la vida, amb alegria i joia. Hem de pensar que cada instant expressa la plenitud de la vida. No podem ser persones amargades i empobrir la vida dels demés per estar crispats. La joia de viure és també comunió d'amor. "Jo he vingut perquè les meves ovelles tinguin vida, i en tinguin a desdir" (Jn10,10)

A la pregunta de ¿qui és Déu?, la resposta de Jesús és prou clara: ell és el camí que fa comprensible la resposta. A Déu ningú no l'ha vista mai, però a les altres persones sí. Per això l'amor als demés és el camí que porta a trobar la resposta a la pregunta. "Jesús digué a Tomàs: jo sóc el camí, l veritat i la vida: ningú no arriba al Pare, si no hi va per mi. Si m'heu conegut a mi, heu de conèixer igualment al meu Pare: des d'ara ja el coneixeu i ja l'heu vist" (Jn 14,6-7)


La veritat, ¿què és?, Aquesta fou la pregunta de Pilat a Jesús en el pretori. Jesús callà, La veritat no és una possessió individual, sinó un procés que es construeix amb diàleg amb els demés. Estimant-los fem el camí de la veritat; estimant ens obrim a trobar la veritat que sempre es deixa trobar. “Quan vindrà el Defensor, l’Esperit de veritat, us guiarà cap el coneixement de la veritat sencera” (Jn 16,13) 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada