El passat 28 de març es publicà a
França un document, Proclamation de
l’islam en France, escrit per Dalil Boubakeur, rector de la Gran Mesquita
de Paris, on es fixen les condicions per l’exercici de l’islam a França. Ha
estat considerat un document històric perquè significa una presa de posició
clara i precisa a favor d’un determinat model d’islam. Per la seva importància
aniré publicant el contingut d’aquest document.
El text d’avui és la continuació del dia
anterior
13. Com s'indica en la tradició
profètica, la pràctica de l'oració de cap manera hauria de produir confusió o
desordre.
14. França no és una terra d'Islam:
és una terra on coexistien moltes religions, incloent l'Islam, així com les
persones que són ateus o agnòstics. En aquest context, cada musulmà ha de respectar
els valors i les lleis de la República Francesa. Per exemple, com que la
blasfèmia i la caricatura religiosa estan permeses per la legislació francesa, una
persona es pot considerar ferida o ofesa, però no per això ha d’exigir la seva
prohibició o reaccionar amb violència. En termes més generals, òbviament, cap
musulmà té el dret d'exigir que França canviï els seus valors i lleis perquè
s'adaptin a la seva pròpia fe, ja que cap cristià, cap jueu, cap ateu, agnòstic
no tenen aquest dret.
15. A l'efecte de la llei de 1905,
la laïcitat és el principi de neutralitat de l'Estat, l'administració, dels
serveis públics, i dels funcionaris respecte a la religió i l'espiritualitat.
En altres paraules, la República Francesa no finança cap culte, ni accepta cap petició en nom d'una religió,
ni promou cap religió, ni fa cap ingerència en la vida d'un culte, simplement
dona a les comunitats religioses els mateixos drets i els mateixos deures que
qualsevol associació de ciutadans del país, sigui de religiosa o no. D’acord
amb aquesta definició, l'existència de la religió musulmana en la societat
francesa és compatible amb la laïcitat.
16. La laïcitat no és un principi d’intolerància
cap a la manifestació de la religió en l'espai públic. Aquells que volen
redefinir-la se equivoquen i ignoren greument la llei 1905.
17. Pel que fa als versets dedicats
al pudor en la vestimenta d’homes i dones, cal recordar el principi general de vestir
púdicament en tot moment, i no amb vestits específics esmentats. D'això es
dedueix que els homes i dones musulmanes simplement tenen el deure de vestir
decentment.
18. En l'esperit de la
contextualització necessària per practicar la fe musulmana d'avui, el càstig
corporal, la poligàmia, no tenen justificació ni raó de ser. D’acord amb el
mateix esperit, és necessària la igualtat entre homes i dones.
(continua)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada