En una revista de tendències de moda ha llegit un reportatge sobre l’interès
que el món del marchandasing i productes
de consum tenen pel papa Francesc. Aquest fet s’interpreta com una mostra de la
importància positiva que les persones atorguen a la figura del pontífex. Un
exemple d’aquesta acceptació mediàtica del papa Francesc és que la seva compte
de twitter en espanyol té més de 4 milions de seguidors. Alguns analistes en
comunicació destaquen que el papa és un autèntic líder perquè personifica un
esperit, unes idees i unes inquietuds que estan presents en la societat. Altres
experts diuen que el pontífex mostra uns valors, tals com la humilitat, la
solidaritat, la paciència o la comprensió, amb els quals moltes persones s’hi
identifiquen i els desitgen.
La popularitat del papa Francesc evidència les ganes de transcendència que
hi ha la societat. L’estil d’aquest papa connecta amb aquesta necessitat i la
vehicula donant-li rostre i paraules comprensibles. Els seus gestos senyalen un
camí que moltes persones valoren positivament. Molts cops, més que dir el que
cal fer, el papa Francesc presenta els comportaments que cal seguir. És un
lideratge basat en models. El seu comportament il·lumina i convida a les consciències
a preguntar-se sobre el que cal fer. Els valors del papa Francesc són actius i
molts d’ells són els que moltes persones, sense masses formulacions, viuen en
la seva existència. El papa Francesc ha sabut connectar amb aquestes persones i
confirmar-los que el que estan fent és el que proposà Jesús als seus seguidors.
Aquesta és la força del seu lideratge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada