Dins de la nova aliança entre els
natzarens i els àrabs a Síria sobresurt un líder àrab que es conegut amb el nom
(sobrenom) de Muhàmmad. Un dels significats d’aquest nom és el de beneit.
Aquest nom, sense vocals, es troba molts cops en la Bíblia. Per exemple, surt
en el salm 118 verset 26 “Beneït el qui
ve en nom del Senyor” que traduït a l’àrab és Muhàmmad rasul allah. Una altra interpretació del nom la dóna l’arabista E.M. Gallez que considera que el
sentit del nom és “l’home de les
predileccions (de Déu)” o “l’home que
vol complaure a Déu”. Significats que provindrien del sobrenom donat al
profeta Daniel: “quan començaves les
teves súpliques, Déu ha donat una resposta, i jo he vingut per anunciar-te-la,
perquè tu ets el seu preferit. Estigues atent al que et diré i entendràs la
visió:“Han de passar setanta setmanes d’anys en la vida del teu poble i de la
teva ciutat santa per a posar fi a la infidelitat, cancel·lar el pecat i expiar
la culpa; llavors arribarà la bondat eterna, es compliran la visió i la
profecia i serà ungit el Sant dels sants” (Dn 9,23-24). La tradició àrab
considera que Daniel seria el darrer profeta jueu i el que anuncià l’adveniment
del messies. La identificació de Muhàmmed amb Daniel era perfecta: el gran
guerrer que farà possible el retorn del Messies alliberador.
¿Qui era aquest líder àrab
identificat com Muhàmmad? La història no aporta cap dada certa sobre ell ni sobre
quin era el seu nom real. Tot el que se sap sobre ell és el que la pròpia
tradició àrab, escrita una segle o més enllà dels fets que vol comentar, diu
sobre ell. No se sap exactament quin any va néixer. Aquest líder àrab conegut
amb el nom de Muhàmmad deuria néixer a la fi del segle VI dins de la tribu dels
Quraixites localitzats a l’entorn de la ciutat siriana de Latakia. Podria haver
estat un àrab convertit al cristianisme o pertànyer a una família àrab molt
relacionada amb els natzarens. Fidel al que senyalava la tradició quraixita aquest
líder, de jove, deuria ser un mercader, com un de tants àrabs d’aquells
moments, i entrà al servei d’una rica vídua Khadija convertida a la doctrina
dels natzarens o d’origen natzerià. Aquesta vídua era cosina d’un capellà natzarè
anomenat Waraqa, Aquest capellà natzarè, oficià el casament de Khadija amb el
jove Muhàmmad. No es té cap referència si Waraqa era d’origen jueu o àrab.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada