He
escoltat aquest matí un comentari d’una molt bona periodista ara la ràdio
pública però, quan cal, salta a la televisió per esprémer al màxim els seus
entrevistats. Ahir va entrevistar a la ràdio el president de la Generalitat que
explicà, des de el seu bon criteri, quins eren el passos a seguir per avançar
cap a la independència de Catalunya i quines condicions havien de donar-se per
garantir la serietat d’un referèndum. Vaig sentir aquesta entrevista i em
sorprengué les condicions exposades pel president, molt comprensibles, però que
s’apartaven del que afirmaven alguns independentistes impacients o més
extremistes. Era evident que hi havia dues lectures diferents del mateix fet..
.
Avui,
la mateixa periodista comentant aquesta entrevista ha afirmat que quan va
acabar-la “vaig trucar als de la CUP per
veure si havia marro”. Crec que aquesta expressió, afortunada per la
periodista, perquè sinó no la hauria dit, la considero totalment desafortunada
perquè descriu una manera d’entendre el periodisme on el que importa, per
damunt de tot, és mantenir l’audiència. Si aquesta circumstància s’hagués
produït en una emissora privada, l’afirmació obeiria a la lògica de la
competència ferotge per mantenir alts nivells d’audiència i això crida als
anunciants gràcies els quals es manté el negoci dels mèdia. Però l’afirmació del
marro es dóna en un medi públic i aquí les regles són unes altres per això la
periodista entrevistadora hauria de seguir una altra lògica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada