Amb tot el respecte i
consideració que la prudència em demana tenir i manifestar, algunes decisions
judicials em provoquen calfred. Unes esgarrifances em recorren el cos quan
sento algunes de les motivacions esmentades pels jutges per justificar les
seves decisions. Per més que ho intenti, no arribo a intuir la base objectivable
d’aquests judicis i només intueixo raons ideològiques, prejudicis i estereotips
que s’han activitat alhora de motivar una decisió judicial. Aquesta és la
sensació que he tingut al llegir el darrer aute negant la llibertat dels empresonats
a Madrid. Em sento desemparat davant de les decisions judicials. La negació de
la llibertat dels diputats empresonats, no només afecten als seus drets
polítics, sinó també vulneren els drets dels catalans a tenir representació
política. Més de dos milions de catalans, pot ser si ho reescric en números impressiona
més, més de 2.000.000 de persones hem votat activament a Oriol Junqueras, Jordi
Sánchez y Quim Forn perquè fossin diputats i ara resulta que unes decisions
judicials neguen el meu dret, i el de molts catalans, a que els meus
representants polítics puguin exercir la seva funció en el Parlament. ¿Qui pot
defensar-me el meu dret? No ho sé, però algú m’ho hauria d’explicar.
He quedat sorprès la feblesa
argumental de la decisió judicial. La negativa a deixar-los en llibertat és
perquè la seva presència pot generar accions tumultuàries. De nou pren cos el
relat que l’Estat ha construït per desacreditar l’independentisme: la pràctica
de la violència activa. La rebel·lió i sedició de la qual es parla en seu
judicial no està acompanyada de la violència necessària, ni tampoc de la
intencionalitat que ve immersa o continguda en el concepte d'alçament. Jurídicament
no estan justificades les presons preventives per enlloc, ni pel delicte comès.
Els catalans independentistes no han exercit mai la violència. Al contrari, han
defensat sempre les accions no violentes. La única violència contrastada i
comprovada exercida a Catalunya ha estat per part de l’Estat contra els
independentistes. Quanta falsedat hi ha al darrera d’aquests arguments que
només persegueixen empresonar els líders independentistes catalans perquè,
segons l’apreciació judicial, no han abandonat el seu projecte polític. M’he
sentit constantment agredit per les declaracions de dirigents polítics
espanyols i comentaristes polítics que es mofen dels meus sentiments
independentistes i dels polítics que jo he escollit. Tot això, pel que sembla,
no entra en la llista de greuges punibles. Novament, em pregunto, ¿qui em pot
defensar de la justícia quan és injusta?, ¿qui pot defensar el rigor democràtic
quan sembla que s’oblida alhora de dictar resolucions judicials?
Aquest relats personals hem porta
a unes noves preguntes: ¿hi ha separació de poders a l’Estat? ¿com es fonamenta
la legitimitat de cada un dels poders de l’Estat? ¿els poder de l’Estat són el
mateix que els poders que ocupen l’Estat? ¿la democràcia pot ser la única font
de legitimitat per l’exercici del poder de l’Estat?. Masses preguntes que necessiten
respostes convincents. Però la gran pregunta rellevant que també cal respondre
és la següent: ¿per què, davant de tot aquesta situació que crítica per l’Estat
espanyol, Rajoy no vol seure’s amb Puigdemont per resoldre el conflicte de
Catalunya?. Hi ha una raó ideològica: els actuals poders de l’Estat no toleren
la independència de Catalunya. Però hi ha una altra raó pràctica: Rajoy està
presoner de l’ultradreta del PP, militants i votants, aproximadament un dos
milions de votants, que no admeten que la política sigui la solució per
resoldre els conflictes polítics, especialment el de Catalunya, sinó que l’únic
camí possible és la dialèctica de la violència i l’opressió de l’Estat.
Sí, i la violència i l'opressió esdevenen repressió. Això s'ha produït durant mil·lennis en força indrets del món, però que es faci en nom de la DEMOCRÀCIA és un engany pervers propi dels dictadors més repugnants, com aquell de la "democràcia orgànica": Franco. I és que avui a l'estat se segueixes les seves petjades i fal·làcies.
ResponEliminaSuposo q aquells dos milions (2000000) opinem com tu, però gràcies per dir-ho.