He tingut la desagradable experiència d’haver-me de donar
de baixa d’un telèfon fix. La meva relació amb una multinacional de la
telefonia ha estat decebedora i desesperant. He fet més d’unes vuit gestiones
telefòniques i el tema no està encara resolt. El que he trobat més preocupant
és que, al final de la meva gestió, l’interès que tenia aquesta companyia per
saber si la seva atenció telefònica havia estat correcta, però en cap moment en
preguntaven per la seva eficàcia. He de reconèixer que els operadors eren molt
atents i amables en tot moment, però la majoria d’ells poc eficients perquè no
resolien el tema o transmetien indicacions contradictòries. Sense esmentar els
casos que no podien continuar en la seva gestió per caiguda del sistema
operatiu. Ara, després de quasi bé un mes de gestions sembla que el tema està
realment enfocat. Al menys aquesta és la meva impressió.
Aquest llarg preàmbul em serveix per reflexionar sobre la
poca eficiència d’alguns serveis que les modernes empreses presten
telemàticament. Per economia d’esforços sembla que totes les gestions ha de
fer-se telefònicament. Cada cop que he anat a una botiga d’aquesta
multinacional, han estat tres, no m’Han resolt el problema que tenia. En dues
ocasions no m’han volgut atendre perquè em deien que la gestió havia de ser
telefònica i en una altra ocasió no podien fer-ho perquè també se’ls havia
caigut el sistema. Un desastre. ¿El problema real de les empreses en aquest
país és la seva baixa competitivitat o és una qüestió més profunda?, ¿com poden
competir les empreses que fan malament la seva feina?. Anys enrere un afortunat
eslògan de la Generalitat era La feina
ben mal feta no té futur, la feina ben feta no té fronteres. Avui, crec que
més d’una empresa sembla no fer cas d’aquest lema.
Quan passen aquests problemes, o es viu un problema de
baixa competitivitat de les empreses, la resposta més sentida és: cal fer més formació.
Però ara, també aquesta recomanació està qüestionada pel frau massiu descobert
a Madrid en relació a la gestió de processos formatius subvencionats. En un
primer moment les investigacions han determinat que el frau prové dels
empresaris que sembla que cobraven per uns cursos que no es feien mai amb
formadors inventats i participants ficticis. Probablement, quan les recerques
avancin, es descobreixi que el frau és més intens, tant en extensió com en
profunditat. Segurament hi ha més
persones corruptes en l’ampli món empresarial, perquè ben segur que hi més d’un
empresari que ha vist que la formació continua dels treballadors era un bicoca
per folrar-se amb total impunitat. Però
també cal investigar com això ha estat possible i quines són les necessàries complicitats
perquè això succeís. Especialment dins del sistema de formació continua on les
decisions estan basades en la concertació entre les parts empresarials i
socials.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada